
1. Jaka jest różnica między formatem cyfrowym a tradycyjnym?
2. Jaki rozmiar odbitek mam wybrać jeśli moje zdjęcia są wykonane w formacie 4:3?
3. Jak sprawdzić czy jakość mojego zdjęcia jest wystarczająca dla wybranego formatu?
4. Jaką rozdzielczość stosować aby moje odbitki były dobrej jakości?
5. Jaki jest status mojego zlecenia?
6. Jaki jest czas realizacji zlecenia?
7. Jak mogę zapłacić za zlecenie?
8. Która forma dostawy i płatności jest najkorzystniejsza?
9. W jaki sposób zapewniacie bezpieczeństwo mojej przesyłki?
10. Kiedy następuje realizacja zlecenia?
1. Jaka jest różnica między formatem cyfrowym a tradycyjnym?
Format cyfrowy w odróżnieniu od formatu tradycyjnego ma inną proporcję boków wykonanego zdjęcia. W przypadku analogowej fotografii proporcja ta wynosi 3:2 (np. 102x152 mm), natomiast w fotografii cyfrowej większość aparatów wykonuje zdjęcia o proporcji 4:3 (czyli np. 102x136 mm).
-> powrót do góry
2. Jaki rozmiar odbitek mam wybrać jeśli moje zdjęcia są wykonane w formacie 4:3?
Jeżeli Twoje zdjęcia są wykonane w formacie 4:3 masz następujące możliwości: Możesz wybrać jeden z dostępnych formatów tradycyjnych np. 9x13 raz określić sposób w jaki Twoje zdjęcia mamy wykadrować. Masz do wyboru następujące kadrowania: a) fill - przesłane przez Ciebie zdjęcie zostanie dopasowane do formatu tradycyjnego przez obcięcie dwóch dłuższych boków b) fit - zdjęcie dopasowane do formatu tradycyjnego bez obcinania, ale dwa boki zostaną symetrycznie wypełnione biała ramką Możesz wybrać format cyfrowy 10x13, ale pamiętaj że nie pasuje on do tradycyjnych albumów.
-> powrót do góry
3. Jak sprawdzić czy jakość mojego zdjęcia jest wystarczająca dla wybranego formatu?
Program do wysyłania plików jaki pobrałeś z naszej strony w trakcie wyboru danego pliku do wysłania informuje Cię w sposób graficzny o jakości odbitki w danym formacie : kolor czerwony - słaba jakość odbitki; kolor żółty - średnia jakość odbitki; kolor zielony - dobra jakość odbitki. Tak więc już podczas umieszczania plików w programie wiesz jakiej jakości będą twoje zdjęcia.
-> powrót do góry
4. Jaką rozdzielczość stosować aby moje odbitki były dobrej jakości?
Pamiętaj, że na wysoką jakość ma wpływ wiele czynników: rozdzielczość; sposób zapisu (jpg,tiff); stopień kompresji; prawidłowo ustawiony balans bieli; siła światła lampy błyskowej - zbyt wysoka powoduje powstanie "białych plam" na fotografowanym obiekcie. Poniżej zamieszczamy tabelę minimalnych rozdzielczości wymaganych aby Twoje odbitki były dobrej jakości.
rozmiar odbitki | minimalna rozdzielczość |
9x13 cm | 640x480 px |
10x15 cm | 1024x768 px |
13x18 cm | 1152x864 px |
15x21 cm | 1425x950 px |
20x30 cm | 1600x1200 px |
30x45 cm | 1600x1200 px |
-> powrót do góry
5. Jaki jest status mojego zlecenia?
Po wysłaniu zlecenia do systemu FotoMindak otrzymasz drogą elektroniczną (e-mail) informacje związane z realizacją Twojego zlecenia. Pierwszą informacją, jaką otrzymasz jest potwierdzenie o przesłaniu zlecenia do systemu. Następnie jeśli Twoje zlecenie zostało poprawnie wypełnione oraz opłacone zostanie przekazane do realizacji. O tym fakcie zostaniesz powiadomiony drogą elektroniczną. Po wykonaniu Twojego zlecenia (odbitki są wykonane, zlecenie w trakcie dostarczania) otrzymasz kolejny e-mail z informacją o wykonaniu zlecenia.
-> powrót do góry
6. Jaki jest czas realizacji zlecenia?
Wpływ na to jak długo będziesz oczekiwał na zlecenie ma termin złożenia zlecenia (zlecenia wysłane w dni świąteczne oraz soboty są realizowane w pierwszym dniu roboczym) oraz potwierdzenie wpłaty za zlecone zamówienie. Zlecenia są wykonywane wciągu 24 godzin. Następnie są wysyłane przesyłką pocztową i docierają do klientów w ciągu 3-5 dni.
-> powrót do góry
7. Jak mogę zapłacić za zlecenie?
Oferujemy następujące formy płatności: przelewy elektroniczne z większości polskich banków : Inteligo, Zachodni WBK, ING, BPH, Kredyt Bank, Invest Bank, PKO S.A., Lukas Bank, BGŻ, Millenium, PKO BP, MultiBank, Citybank, Bank Ochrony Środowiska, Deutche Bank; płatność kartami Visa i Mastercard; W momencie wysyłania zlecenia zostaniesz automatycznie połączony z modułem płatności elektronicznych, gdzie będziesz mógł zlecić zapłatę za zlecenie. System płatność obsługuje firma Przelewy24.pl oraz PolCard.
-> powrót do góry
8. Która forma dostawy i płatności jest najkorzystniejsza?
Najkorzystniejszą metodą płatności są przelewy elektroniczne oraz płatność kartą kredytową.
-> powrót do góry
9. W jaki sposób zapewniacie bezpieczeństwo mojej przesyłki?
Wszystkie zlecenia przesyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej są pakowane w kartonowe opakowania, które zapewniają bezpieczny transport Twoich zdjęć.
-> powrót do góry
10. Kiedy następuje realizacja zlecenia?
Wszystkie zlecenia realizujemy po wpłynięciu należności na nasz rachunek.
-> powrót do góry